Engels Home Story: Kim Maes

Inspireer en engageer je klanten met boeiende reportages die jouw merkwaarden weerspiegelen. Brand stories zijn een authentieke vorm van content die jouw product toegankelijker maakt bij het grote publiek.

Engels Ramen en Deuren werkt al enkele jaren samen met Buro Bonito voor deze service. De reportage bij Kim Maes dateert van 2021.


Geduld is een schone deugd, dat weet beauty expert Kim Maes maar al te goed. Ze beet tien jaar op haar tanden tot ze haar droomverbouwing kon financieren. Nu plukt ze daar de vruchten van, want in haar California style bungalow voelt het altijd als vakantie.

Tandenbijten

“Na tien jaar is mijn droom om in een bungalow te wonen eindelijk uitgekomen. Tot vorig jaar was dit een Franse villa, inclusief houten luifels. Qua stijl was het huis absoluut niet mijn ding, maar het had een goede basis en een uitstekende ligging. Dat trok ons over de streep om een bod te doen. Buiten alle muren wit schilderen, hebben we hier tien jaar in gewoond zoals het was. Zo konden we genoeg bijeen sparen voor een grondige renovatie. Tandenbijten! Gelukkig heb ik veel geduld.”

Licht, ruimte en rust

“Licht, ruimte en rust. Dat waren mijn voornaamste eisen toen we met de verbouwing startten. Die was best ingrijpend: we haalden het dak eraf en veranderden een deel van indeling van het huis. Zo bouwden we een inkomhal aan de zijkant van ons huis, want vroeger kwam je binnen in de leefruimte. En waar vroeger de inkomdeur was, maakten we een bureau. Buiten de slaapkamers en badkamer staat alles in verbinding met elkaar. De flow van het huis zit eindelijk juist, het voelt goed om hier te wonen…”

GEEN WOORDEN NODIG

“Ik hou van natuurlijke, warme en tijdeloze materialen. Onze architect Ilse Gielen is een vriendin en voelde volledig aan wat ik wou. Ze weet wat ik mooi vind, we begrijpen elkaar zonder woorden. Ilse is erg goed in het optimaliseren van ruimtes en tekent steeds veel bergruimte, al valt dat helemaal niet op. Zo wou ik absoluut geen bovenkasten in de keuken, maar heb ik ook geen plaatsgebrek. De kasten onderaan zijn net een beetje dieper getekend en zo winnen we super veel plaats.

California cool

“Dat we onze raamprofielen bij Engels Ramen en Deuren zouden maken, was een uitgemaakte zaak. Ik wou afrormosia profielen en Engels maakt gewoonweg de mooiste. Ik liet ze daarentegen niet oliën, want ik hou van die natuurlijke uitstraling van hout. Daardoor moet ik ze wel elk jaar zelf in oliën maar dat heb ik ervoor over. De voordeur is een eigen ontwerp waarvoor ik me liet bijstaan door Ilse en de adviseurs in Hasselt. De houten raam- en deurprofielen geven onze woning een relaxte, California cool vibe. Dat vind ik fijn, want ik hou enorm van de sfeer en huizen in L.A.”

Getraind oog

“In een vorig leven was ik make-up artist en reisde ik de wereld rond. Ik ben getraind om het kleinste ‘foutje’ te zien bij een model dat vijf meter verderop staat. Toen was dat handig, nu iets minder: ik kan thuis pas op mails reageren of strijken wanneer alles op de juiste plek ligt. Perfectionisme is niet altijd een zegen. Al heeft het me natuurlijk wel gebracht tot waar ik nu sta met Blos, mijn eigen beauty shop.”

enkel het allerbeste

Blos is ontstaan uit een passie voor schoonheid en de allerbeste producten. Tijdens mijn job als make-up artist werkte ik regelmatig met modellen die allergische reacties kregen op bepaalde producten. Daarom ging ik op zoek naar meer zuivere producten met een hoge efficiëntie. Omdat er in België weinig beschikbaar was, ben ik zelf een webshop gestart. Ondertussen zes jaar geleden. Na een tijdje kreeg ik het niet meer gecombineerd en besloot ik mij volledig op Blos te focussen. Ik zette in op persoonlijk en eerlijk advies en haalde daar enorm veel voldoening uit! Al snel was een fysieke winkel in Hasselt een logische keuze en daar ben ik nog steeds ontzettend blij mee.”

Le Rub

“Naast het managen van Blos ben ik samen met mijn broer een eigen zonnecrème merk aan het opstarten: Le Rub. Compléét uit mijn comfortzone. Ik wil dat alles snel gaat, maar nieuwe cosmetica producten ontwikkelen vraagt echt ontzettend veel tijd. Het moet dan ook perfect zijn: we willen een 100% minerale filter, geen witte laag en absoluut geen vettigheid. Hoe we op het idee kwamen? Omdat ik geen goede zonnecrème vond om aan het gamma van Blos toe te voegen… Hopelijk kunnen we volgend jaar lanceren!”

Perfecte oriëntatie

“Zonlicht is uitermate belangrijk voor me. De zon komt op in de slaapkamers en staat ’s middags in de bureau en leefruimte. Door de openheid genieten we de hele dag van de zon binnen. Ons terras en zwembad zijn westelijk georiënteerd, dus daar hebben we dan de heerlijke avondzon nog als extra. Nu ik er zo over nadenk heeft ons huis echt de perfecte oriëntatie. (lacht) In de winter vlei ik me graag in de rode vlinderstoel bij de inkom: middagzon en weinig wind maken dat de perfecte plek voor een koffietje.”

Levensgenieters

“Mijn man Koen en dochters Marie en Lou lieten mij volledig doen qua inrichting van ons huis, heerlijk toch? Zo moest ik geen compromissen sluiten. Sinds we een zwembad hebben lopen hier constant vrienden en familieleden binnen en buiten. Heel fijn, zo’n huis vol leven. Koen kookt ontzettend graag en goed, ik entertain en schenk de aperitief uit. We zijn hier altijd al gelukkig geweest, maar nu genieten we nog nét iets meer.”


Deze reportage werd geschreven door Laura en gefotografeerd door Laurence.

Volgende
Volgende

THE DADDY ISSUES CLUB